1 month Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Femke Bruijn - WaarBenJij.nu 1 month Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Femke Bruijn - WaarBenJij.nu

1 month Malta

Door: Femke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Februari 2014 | Malta, Sliema

Haaaaii,

Precies een maand geleden op 4-1-2014 aangekomen in Malta en nog steeds naar mn zin!

Inmiddels alweer heel veel nieuwe mensen ontmoet, waaronder ook weer een paar Nederlanders dus het wordt steeds gezelliger. Ook hebben we weer afscheid moeten nemen. Wij konden het heel goed vinden met een Russisch meisje. Haar naam is Liubov, maar omdat iedereen het lastig vind om haar naam uit te spreken noemen we haar Love. Love was 1 van de gezelligste studenten die we op school hadden en afgelopen zaterdag is ze helaas weer terug gegaan naar Moskou.

Onze huisgenoot uit Korea is ook vertrokken, maar dat vonden wij niet heel erg. Ze zei nooit veel en nu hoeven we dat stinkende eten ook niet meer te ruiken. Het is ook dat ik haar uit moest checken, anders had ze waarschijnlijk niet eens gezegd dat ze weg zou gaan. Wat ook een voordeel was aan het uit checken van onze Koreaanse huisgenoot is dat ik nu wel haar naam weet.

In de plaats van onze Koreaan is er een Turks meisje bij ons in het appartement gekomen. Ze is volgens mij wel lief, maar ze ziet eruit als een kind van de bisisschool, ze slist en ze heeft flaporen. Het zit haar niet echt mee, wel zielig. Gelukkig wordt ze wel meegetrokken door onze andere Turkse huisgenoot (Serap) en haar vriendinnen.

Het weer is hier de laatste tijd wisselvallig. We hebben er echt mooie dagen tussen zitten waarbij we volop zon hebben, maar ook dagen dat de regen met bakken uit de hemel komt vallen. De straten hier in Malta lijken dan net een revier. Als je ergens heen moet kun je dat het best zwemend doen.

Vorige week hadden we een dag echt lekker weer. We zijn toen met een paar studenten langs dus kust gaan rijden en gestopt op 2 stranden en op een plek waar we een mooi uitzichten hadden op Popeye village. Popeye village is de orginele filmset van de film POPEYE en wordt nu druk bezocht door toeristen.

Afgelopen zaterdag was het weer heel slecht. Ik had die dag jammer genoeg heel veel check-ins en outs dus heb bijna de hele dag buiten moeten lopen. Ik was helemaal doorweekt en mijn schoenen waren er gister nog steeds nat van. Ik ben maar boodschappen gaan doen op mijn sportschoenen, want de rest kon ik niet aan. Het had de hele dag geregend dus was blij toen ik eindelijk thuis was.

Zondag zag het weer er beter uit. We zijn toen met een paar meiden naar Marsaloxx gegaan. In Marsaloxx is een leuk vissersmarktje aan het water waar heel veel traditionele bootjes liggen. Je hebt daar een erg leuk uitzicht. Helaas toen wij in Marsaloxx aan kwamen werd het weer wat minder. We zijn toen ergens in een restaurantje gaan lunchen en toen we uitgegeten waren was de markt jammer genoeg al opgeruimd. Jammer, maar alsnog een erg gezellige dag gehad.

Voor de rest heb ik niet echt veel bijzonders mee gemaakt, wel weer veel feestjes gehad natuurlijk. Het uitgaan voor ons is hier heel goedkoop. Ik kom meestal met even veel geld thuis als dat ik heen ging. Onze school heeft goede connecties met wat clubs in Paceville en omdat wij de studenten van school mee naar hun clubs nemen krijgen we vaak gratis drankjes. Ook zijn we vriendjes met de bewaker en de manager van Footloose en zij zijn vaak ook wel erg gul met het geven van gratis drankjes. Onze Turkse vrienden hebben liever ook niet dat wij onze eigen drankjes betalen. Zij kopen vaak een fles en willen dat graag met ons delen. Als we maar wel met ze op de foto gaan natuurlijk.

Het meeste geld gaat echt uit naar de boodschappen. Het is hier zooo duur! Gister hebben we weer even inkopen gedaan zodat we weer te eten hebben voor een paar daagjes. Bij het afrekenen schrokken we van het bedrag. Om te janken!

Dit was het zo ongeveer wel weer.
Het gaat nog steeds goed met me en ik vind het nog steeds leuk! Er is al een maand voorbij. Het gaat nu al veel te snel allemaal. De tijd vliegt hier!

Groetjesss xxx vanuit Malta

  • 04 Februari 2014 - 21:59

    Isbella:

    Hi Femke,
    leuk om je verslag weer te lezen. Is het alweer een maand? Wat gaat dat snel, zeg.
    Je klinkt al als een volleerde begeleidster, met je in- en uitchecks. Mooi dat je ook tijd overhoudt om het eiland te verkennen.
    Heel veel plezier weer de komende tijd.
    Liefs, Isabella

  • 04 Februari 2014 - 22:02

    Femke De Bruijn:

    Dankje :) Heel veel tijd heb ik nog niet gehad om het eiland te verkennen. Ik doe mijn best om zo af toe de kans te pakken om er even tussenuit te gaan.

  • 05 Februari 2014 - 13:33

    Ria Alaelua:

    Hoi Femke leuk om je bericht te lezen. Geniet van alles! Groetjes, Ria xx

  • 05 Februari 2014 - 14:51

    Annemiek:

    Hoi femke
    Misschien kan je komende week een keer mee met een trip want dan zijn wij er ook en dat is maar al te gezellig toch. Ik heb een koffer vol spullen bij me voor jullie SPANNEND

  • 05 Februari 2014 - 19:33

    Femke De Bruijn:

    Jaa ik ga het proberen te regelen Annemiek! Super leuk dat jullie komen!

  • 05 Februari 2014 - 21:43

    Marcel :

    Hoi Femke,

    Leuk om je blog te lezen, grappig verhaal over je gezellige Koreaanse. Ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Mijn stage periode in Malta! Al mijn belevenissen en ervaringen zijn hier te lezen.

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 2522

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage op Malta

Landen bezocht: