Alweer meer als 2 maanden op Malta - Reisverslag uit Gżira, Malta van Femke Bruijn - WaarBenJij.nu Alweer meer als 2 maanden op Malta - Reisverslag uit Gżira, Malta van Femke Bruijn - WaarBenJij.nu

Alweer meer als 2 maanden op Malta

Door: Femke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 Maart 2014 | Malta, Gżira

Het is inmiddels alweer een maand geleden dat ik wat geschreven heb.
Dat komt omdat ik het afgelopen maand druk heb gehad maar ook heel veel leuke dingen mee heb gemaakt. Ben weinig thuis geweest.

Aan het begin van deze maand kwamen de ouders van Auk op bezoek. Erg leuk om even vertrouwde mensen te zien. Ze hadden een koffer bij zich met allemaal lekker dingen uit Nederland. Auk en ik hebben als 2 kleine kinderen de koffer uitgepakt en genoten van al het lekkers wat erin zat.

De 2e dag van hun verblijf zijn we lekker naar Gozo geweest. klein eilandje naast Malta. Het is daar wel stil maar je hebt ontzettend mooie uitzichten. Blij dat ik dit gezien heb. Nadat we terug kwamen uit Gozo moesten wij ons haasten, want die avond gingen we naar de Malta music awards. Jori, een vriendinnetje van ons, had kaartjes voor ons geregeld. Bijzonder was het niet maar wel weer erg leuk om mee te maken. Ook ben ik backstage geweest en in de vip ruimte. Jori kende al die mensen die daar werkte omdat veel van hun collega's van haar zijn, dus het was voor ons erg makkelijk om ons tussen de ''Bekende'' Maltezers te vestigen.

Op de maandag erna was er een feestdag in Malta. Wij zijn toen gezellig Met Sara en Auk dr ouders naar Valletta geweest. Lekker een beetje rond gelopen en heerlijk op een terrasje in het zonnetje gelunched.
veder ben ik die week nog mee geweest op een hop on hop of bus waarmee we een tussenstop gemaakt hebben in Marsaxlokk. Ook daar hebben we weer heerlijk gelunched en we zijn gestopt bij de blauwe grotten. Helaas konden we daar niet in maar wel weer een erg mooi uitzicht gehad.
Veder heb ik die week gewoon moeten werken en heb ik Auk lekker alleen met dr ouders gelaten.

Op de zaterdag nadat Auk dr ouders weer terug naar Nederland waren, hadden wij een party in club 22. Dat was in de hoge toren die in St. Julians staat op de 22e verdieping. We moesten ''chique'' gekleed dus we hadden allemaal onze jurkjes en hakjes aan getrokken. Het viel wel een beetje tegen, maar wel leuk om een keer ergens anders geweest te zijn dan paceville en op zich hebben we het ook wel gezellig kunnen maken met alle student. Toch konden we het niet laten om onze avond te eindigen in Footloose.

De week erna is verlopen zo als gewoonlijk. Gewoon weer gewerkt en onze standaard feestjes gehad.

Vorige week stond alles in het teken van carnaval. Ik heb zelf niet heel erg mijn best gedaan voor een compleet kostuum, maar wel even langs de carnaval shop geweest voor wat accessoires.
Afgelopen vrijdag hadden wij carnavals feest op school en natuurlijk hebben we ook die avond weer afgesloten in Footloose. Helaas kon ik niet lang slapen want zaterdag had ik een erg drukke dag. Ik had veel check-ins en outs en die avond zijn we met heel veel studenten naar Gozo geweest om te carnavallen. Het weer was wel erg slecht maar wel gaaf om zoiets mee te maken.

Nog een ander leuk ding wat ik vorige week heb mee gemaakt... Vandaag zijn wij precies een week geleden verhuisd naar ons eigen appartementje in Gzira. Met een heel busje vol met koffers en tassen zijn wij vanaf Triq Depiro in Sliema naar de Edgar bernard street in Gzira gereden. Onze chauffeur lachte ons uit en heeft zelfs foto's gemaakt van alle spullen die wij bij ons hadden.
Tijd om mijn spullen uit te pakken had ik niet. Ik moest gewoon weer veder met mijn check-ins en outs. Ik heb het hele weekend uit mijn koffer geleefd, Maar toen ik zondag aan t einde van de dag eindelijk thuis kwam, had mijn lieve vriendinnetje al mn spulletjes uitgepakt en er voor gezorgt dat ik gelijk mn bedje in kon na het drukke weekend. Hoe lief is dat?!!!
inmiddels dus al een week in ons eigen appartementje en het bevalt prima. Het is wel ietsjes veder lopen dan eerst, dus snel tussen door naar huis gaat niet meer. Maar alles is prima aan te lopen dus het is goed te doen. En als ik geen zin heb om te lopen pak ik gewoon de bus, want die stopt bijna voor de deur.

Ik geloof dat ik nu zo'n beetje alles wel weer verteld heb van wat ik heb mee gemaakt de afgelopen maand.
Zoals je kunt zien vermaak ik me nog prima hier in Malta

byebye xxx Miss Femke (zoals ik door mijn stage begeleider genoemd wordt)

  • 07 Maart 2014 - 23:27

    Isabella:

    Hi Miss Femke!
    Dank voor weer een inkijkje in het leven van een stagiaire op Malta. Inclusief carnaval en verhuizing.
    Ik verheug me nu alweer op je verslag van volgende maand.
    XXX, Isabella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Mijn stage periode in Malta! Al mijn belevenissen en ervaringen zijn hier te lezen.

Actief sinds 09 Dec. 2013
Verslag gelezen: 993
Totaal aantal bezoekers 2527

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Stage op Malta

Landen bezocht: